Concursul caritabil Walking Month revine în 2019 cu cea mai ambițioasă ediție de până acum, al cărei scop va fi strângerea de fonduri pentru prima ambulanță socială din Transilvania.
Ambulanța socială este o unitate mobilă care va călători în comunitățile rurale și izolate din regiune, respectiv un vehicul special amenajat care va include un cabinet pentru consultanții de medicină primară și un spațiu destinat asistenței și serviciilor sociale.
Serviciile vor include consultanță juridică, consiliere în situații de violență domestică, orientare profesională și ajutor în găsirea unui loc de muncă, dar și asistarea persoanelor vulnerabile în relația cu autoritățile statului, ajutându-le să completeze cererile necesare pentru obținerea actelor de identitate, a venitului minim garantat sau a diverselor ajutoare și subvenții la care au dreptul. Asemenea situații sunt frecvente – în documentarea proiectului, organizatorii au întâlnit comunități de zeci de persoane care nu au nici măcar certificat de naștere, ceea ce în practică le face imposibilă interacțiunea cu orice instituție de stat.
Organizatorii Walking Month își doresc să strângă fondurile necesare achiziției și amenajării vehiculului, dar și pentru a-i asigura costurile primului an de funcționare, astfel încât până la ediția viitoare ambulanța socială să deservească cel puțin 10.000 de beneficiari. Gama acestor servicii se va putea extinde, în timp, prin implicarea unor noi voluntari sau organizații-partenere, care să își extindă serviciile în zonele rurale cu ajutorul noului vehicul.
„Locuind la oraș, putem merge oricând la medic sau la o instituție a statului. Mai mult, putem face acest drum pe jos, cu mașina, cu taxiul sau unul din serviciile de car-sharing, cu bicicleta sau cu transportul în comun. Tot în România, dar la țară, mii de oameni nu au acces la servicii medicale de bază, nu primesc întotdeauna asistență socială, iar un drum spre oraș este o aventură, în lipsa unui mijloc de transport accesibil. Acesta e scopul nostru – să «unim cele două Românii», atât prin înființarea unui serviciu mobil capabil să reducă din decalaj, cât și printr‑o campanie prin care locuitorii orașelor să devină conștienți de problemele sociale grave care există la doar câțiva kilometri distanță de casa lor”
Andreea Misarăș, Events & Communications Coordinator, membru al Comitetului CSR al Betfair Romania Development.
Proiectul „Ambulanței sociale”va fi dezvoltat de Asociația „Hans Spalinger”(AHS), un ONG înființat la Cluj în 2004, care oferă servicii educaționale copiilor cu dizabilități severe, în parteneriat cu Beard Brothers, care a mobilizat mii de voluntari în acțiuni comunitare ce au servit întregului oraș. Cele două ONG-uri și-au unit forțele și vor gestiona acest proiect în comun. În plus, pentru al doilea an consecutiv, inițiatorilor de la Betfair Romania Development li se alătură ca parteneri principali Banca Transilvania, astfel încât 100% din costurile competiției sunt acoperite de organizatori, iar taxele de participare vor reprezenta 100% donații oferite cauzei.